Identity Games verbindt families met nieuwste bordspel: Battle Royale!

Identity Games verbindt families met nieuwste bordspel: Battle Royale!

Rotterdam, 23 mei 2024 – Identity Games, Nederlands bordspellen ontwikkelaar, lanceert 3 juni hun gloednieuwe hit: Battle Royale! Dit unieke spel is gebaseerd op de populaire ‘last one standing’ hype, bekend van videogames, series en films zoals Squid Game, Fortnite en The Hunger Games. Battle Royale haalt kinderen en volwassenen weg van hun beeldschermen en brengt ze samen aan de speeltafel.

Over Battle Royale

In Battle Royale strijden spelers met 100 krijgers tegen elkaar om de overwinning. Door ontploffingen wordt het bord steeds kleiner en blijven er steeds minder krijgers over. Duw krijgers het ravijn in, laat ze ontploffen en versla je tegenstanders in een battle royale. Het licht strategische bordspel houdt de spanning tot het einde vast.

Battle Royale inhoud doos

Bordspellen als onderdeel van een gezond menu

Battle Royale gaat over meer dan alleen maar winnen. Het spel stimuleert ook strategisch denken, sociale vaardigheden en plezier. Kinderpsycholoog Ger Ramakers beaamt de voordelen van bordspellen: “Kinderen hebben een gezond menu van vrijetijdsactiviteiten nodig, waaronder spelletjes. Bordspellen lijken op wat kinderen leuk vinden op het internet, maar dan zonder eventuele negatieve bijwerkingen.”

Van videogame naar bordspel

Identity Games speelt met het nieuwe spel in op de wereldwijd bekende ‘Battle Royale’ trend. (On)vrijwillige deelnemers strijden tegen elkaar en eindigen met slechts één gelukkige overlevende. De rest wordt ‘geëlimineerd’. Jeroen Nugteren, algemeen directeur van Identity Games vertelt: “Met Battle Royale willen we een gezonder alternatief bieden voor kinderen en volwassenen die fan zijn van videogames, series en films. Even weg van de digitale wereld, samen spelen en praten, terwijl kinderen bovendien spelenderwijs belangrijke vaardigheden ontwikkelen en doorgaans meer plezier ervaren dan online.”

Maatschappelijk probleem

Kinderpsycholoog Ger Ramakers beschouwt overmatige schermtijd als maatschappelijk probleem. “Veel kinderen zijn spenderen vaak te veel tijd aan beeldschermen ten koste van andere activiteiten, met alle gevolgen van dien: verslechterde schoolprestaties, ruzie thuis, geen vrienden in de echte wereld of concentratieproblemen door laat te gaan slapen.” Hij geeft mee als tip aan ouders: “Schermtijd hoort erbij, maar van jongs af aan begrenzen en meer spelletjes spelen samen!”

Met Battle Royale lanceert Identity Games een bordspel dat niet alleen leuk is, maar ook een bijdrage levert aan de ontwikkeling van kinderen. Het spel is vanaf 3 juni verkrijgbaar in spellenspeciaalzaken, speelgoedwinkels en online voor €24,99. Het spel is nu al beschikbaar als pre-order bij Bol.

Releasedatum: 3 juni 2024
Leeftijd: 8+ jaar
Spelers: 2 – 4 spelers
Speelduur: 30 minuten
Consumentenadviesprijs: € 24,99