Judith Kühne derde directielid voor Identity Games

Judith Kühne derde directielid voor Identity Games

Rotterdam, 23 april 2024 – Judith Kühne versterkt de directie van de Rotterdamse spelleninnovator Identity Games. Sinds 1 april 2024 vormt ze samen met creatief directeur Jan-Maurits Duparc en algemeen directeur Jeroen Nugteren de driekoppige directie. Naast haar taken als inkoopdirecteur houdt ze zich bezig met HR en zorgt ze ervoor dat Identity Games een nog interessantere en aantrekkelijkere werkgever is voor bestaande en toekomstige medewerkers. Identity Games-oprichter Albert Meuter maakt op zijn beurt plaats voor Judith door zitting te nemen in de Raad van Commissarissen.

Judith kent het bedrijf als geen ander. Ze startte in 2003 als stagiaire bij Identity Games en zorgt ervoor dat de driekoppige directie in totaal 60 jaar aan Identity Games-ervaring met zich meebrengen. “In een creatieve organisatie als Identity Games begint al het succes met de mensen die er werken. Het bedrijf heeft de ambitie om het aantal spellen dat haar weg vindt naar de nationale en internationale markt te vergroten. Met de tijd en aandacht die ik in mijn nieuwe rol kan besteden aan interne processen ben ik ervan overtuigd dat dit net zo gestroomlijnd zal gaan als voorheen, of zelfs nog beter!” zegt Judith vol overtuiging.

Veel gaande op spellengebied

Judith start in een periode waarin er veel gebeurt op spellengebied. “Klopt”, zegt Jeroen Nugteren, Managing Director bij Identity Games. “We zijn druk bezig geweest met de ontwikkeling van onze nieuwe creatieve speltitels Battle Royale en Medical Mysteries New York Emergency Room. Sinds dit voorjaar ligt Medical Mysteries in de 1.800 winkels van retailer Target in de USA en ook in veel Europese landen, waaronder Nederland, is dit spel al beschikbaar. In Medical Mysteries New York Emergency Room gaat het erom dat je met andere spelers samenwerkt om de patiënt de nacht te laten overleven. Enerverende plot twists zorgen voor razend spannende situaties waarin je samen oplossingsgericht moet denken. Wij denken dat dit spel een kaskraker wordt. Eind 2024 verschijnt de volgende editie: Miami Flatline”, aldus Nugteren.

Opgaande lijn zet zich door

Nadat de hele speelgoedindustrie een succesvolle tijd kende tijdens de coronaperiode, zorgden grote voorraden ervoor dat de markt tijdelijk stil kwam te vallen. Veel mensen hadden voldoende spullen, waaronder speelgoed, in huis en verlegden hun blik naar entertainment buiten de deur. Identity Games wist deze twee jaar goed door te komen en is met haar huidige artikelen en nieuwe concepten op weg om nieuwe recordcijfers te gaan schrijven. In 2024 verkocht het bedrijf in Europa maar liefst 250.000 bordspellen van het populaire tv-programma De Verraders.