Twee nieuwe spelfanaten voor Rotterdamse spelleninnovator Identity Games

Twee nieuwe spelfanaten voor Rotterdamse spelleninnovator Identity Games

Rotterdam, 4 september 2024 – De Rotterdamse spelleninnovator Identity Games heeft zich in de zomer versterkt met twee nieuwe medewerkers: Frank Oskam wordt de nieuwe Export Manager en Daniel Knoot treedt toe als Product-Ontwikkelaar. Beide heren zijn enthousiast, ambitieus, gek op bordspellen en weten er ook nog eens alles van! Voor het spellenbedrijf betekent deze extra kennis en ervaring een mooie aanwinst voor het team. “We zijn blij met deze twee gepassioneerde spelfanaten en verwachten dat zij een enorme bijdrage leveren aan onze kerngedachte: Let the fun take over”, aldus Jeroen Nugteren, Managing Director bij Identity Games.

De nieuwe spelfanaten zijn:

Frank Oskam (32) is de nieuwe Export Manager. Hij is verantwoordelijk voor de internationale verkoop van de spellen en onderhoudt contacten met nieuwe en bestaande klanten in het buitenland. Hiervoor was hij 4,5 jaar Category Manager Toys bij Bol.com en kent de speelgoedbranche inmiddels op zijn duimpje.
“Identity Games is een ondernemend spellenbedrijf en dat in combinatie met de (internationale) ambitie maken dat ik hier graag wil werken. Daarnaast ben ik nu een grote schakel in een kleine keten en heb daardoor een grotere impact op het eindresultaat”, aldus Frank.

Binnenkort lanceert Identity Games het nieuwe gezelschapsspel Birdy Call. Dit spel staat dichtbij de nieuwe Export Manager: “Het vereist een grote dosis humor, een klein beetje gêne en vooral snel schakelen; capaciteiten die nodig zijn om het spel te kunnen spelen en die ik in me heb.”

Daniel Knoot (28) treedt toe als Product-Ontwikkelaar. Met als belangrijkste taak: mooie spellen bedenken en ontwikkelen voor onze klanten. Hiervoor heeft Daniel 3 jaar als spelontwerper gewerkt bij het Brabantse bedrijf Real Life Gaming en ondersteuning geboden bij een Oekraïense vluchtelingenopvang in Gorinchem. Persoonlijk wil Daniel iedereen aan het spelen krijgen en dat sluit goed aan bij de missie van Identity Games: “Let the fun take over.” Daniel is een echte spelletjesfanaat, en speelt zelf het liefst expertspellen. Zijn complexe kennis wil hij graag inzetten om bordspellen eenvoudiger en toegankelijker te maken voor een grotere groep mensen. “Een spel moet zonder te veel poespas gespeeld kunnen worden, want hoe minder regels, hoe meer mensen gaan spelen,” aldus de kersverse Product-Ontwikkelaar.