- E-mail: info@identitygames.nl
- Telefoon: 010 - 201 45 55
-
Rotterdam, 10-09-2024 – In een tijdperk gedomineerd door beeldschermen, is het Rotterdamse spelletjesbedrijf Identity Games erin geslaagd om families samen te brengen rond de tafel. Hun nieuwste creatie, Battle Royale, is door de jury uitgeroepen tot Speelgoed van het Jaar in de categorie familiespellen en biedt een spannend alternatief voor urenlange schermtijd.
De Speelgoed van het Jaar jury titel is een prestigieuze prijs binnen de Nederlandse speelgoedindustrie die consumenten helpt bij het maken van bewuste keuzes. “We zijn ontzettend trots op deze erkenning,” aldus Jeroen Nugteren, algemeen directeur van Identity Games. “De prijs is een bevestiging van het harde werk van ons team en de kwaliteit van onze spellen.”
Van videogame naar bordspel
Het winnende spel is gebaseerd op de populaire ‘Last one standing’ hype, bekend van video games, series en films zoals Fortnite, Squid Game en The Hunger Games. Het spel combineert strategie, spanning en een vleugje chaos, en biedt urenlang plezier voor spelers van alle leeftijden. Nugteren legt uit: “Battle Royale is meer dan alleen een spel; het is een oproep om samen te spelen en meer tijd met elkaar te besteden in plaats van online.”
Over Battle Royale
In Battle Royale strijden 2 tot 4 spelers vanaf 8 jaar met elk 22 krijgers om de overwinning. Tijdens jouw beurt gebruik je kaarten om jouw krijgers naar strategische plekken op het bord te verplaatsen en vijanden van het bord te duwen. Hierna gooien spelers met de ‘doemdobbelsteen’ om gebeurtenissen zoals battles of explosies te activeren. Het licht strategische bordspel houdt de spanning tot het einde vast.
Vanaf 10 september tot en met 10 november kan er gestemd worden voor de publieksprijs van Speelgoed van het Jaar. Stemmen op Battle Royale kan via de website van Speelgoed van het Jaar. Battle Royale is verkrijgbaar in spellenspeciaalzaken, speelgoedwinkels en online voor €24,99.
Benieuwd naar het ontwikkelproces van Battle Royale? Bekijk de making of video hier!