- E-mail: info@identitygames.nl
- Telefoon: 010 - 201 45 55
-
Case: Monopoly op maat voor SPIE
SPIE brengt de wereld waarin we wonen, werken en leven in beweging. En deze werkzaamheden lopen breed uiteen. Van het onderhouden van tunnels en industrie tot het aanleggen van openbare verlichting en het bouwen van machines. Sinds 2004 zijn ze ook actief in Nederland. En juist voor de Nederlandse medewerkers zochten ze een uniek kerstgeschenk.
Neem direct contact met ons op
Wat is het doel van Spie met een spel op maat?
SPIE geeft al jarenlang hetzelfde kerstgeschenk aan hun medewerkers en de directie wilde een keer wat anders. Bovendien wilde ze direct hun nieuwe strategie voor het nieuwe jaar presenteren op een leuke manier. Al gauw kwamen ze uit op het idee om dit met een Monopoly op maat te doen.
Wat is het resultaat?
Het resultaat is een Monopoly op maat volledig in stijl van het bedrijf van SPIE. De vakjes weerspiegelen alle diensten die SPIE verleent en de nieuwe kernwaarden van het bedrijf zijn meegenomen in het spel. Ook de doos en bord zijn op maat gemaakt. Hierdoor is dit spel ook leuk om weg te geven aan nieuwe medewerkers om het bedrijf te leren kennen.
Zie de afbeeldingen hieronder voor het eindresultaat.
Klant aan het woord: SPIE
Waarom hebben jullie voor Identity Games gekozen?
De medewerkers van SPIE Nederland krijgen ieder jaar een kerstgeschenk. Dat is al sinds jaar en dag hetzelfde cadeau. Toen het directie comité het hierover had, werd er door de CFO voorgesteld om eens iets anders te doen. Zij had gehoord van een gepersonaliseerd Monopoly-spel. De algemeen directeur stelde het bij mij voor en ik was meteen enthousiast. Ik zag namelijk allemaal leuke linkjes; zowel informatief als grappig.
Een vriendin van een collega had dit ook eens gekregen (bij Rituals) en wist me te vertellen dat ik bij Identity Games moest zijn.
Hoe hebben jullie het ontwikkelproces van een Monopoly op maat ervaren?
Volgens mij zaten we dezelfde week nog om tafel. Gezien de voorbereidings- en productietijd werd besloten om het een jaar later te doen. Maar toen belde Wessel dat Identity Games had weten te regelen dat het versneld kon. De volgende dag hebben we twee uur gebrainstormd, weer een dag later alle input aangeleverd en op vrijdag lag er een voorbeeld-spelbord op ons bureau. Ik hoop niet dat dit het standaard proces is, maar in dit geval zetten we allemaal onze schouders eronder om tot een snel, maar ook goed, eindresultaat te komen.
Wat vinden jullie van het eindresultaat en wat heeft het jullie opgeleverd?
Ik was, en ben, erg blij met het eindproduct. Onze collega’s kregen het spel rond het nieuwe jaar en in die periode introduceerden we ook onze herijkte strategie. Dat hadden we meegenomen in het spel; op de achterkant van de doos, maar ook op het bord. Het tweede doel was dat collega’s ene beter beeld zouden krijgen bij wat SPIE nou allemaal doet. Ook daar leende het bord zich perfect voor.
We hebben een tweede run besteld en die wordt uitgedeeld aan nieuwe medewerkers, die er super enthousiast over zijn. We gebruiken het ook om SPIE bekender te maken bij jongeren, door het op lagere scholen uit te delen, waar in de groepen 7 en 8 nog regelmatig spelletjes mogen worden gespeeld in de klas.
Zouden jullie ons aanbevelen aan andere bedrijven?
Ik zou Identity Games zeker aanbevelen. Ik heb de samenwerking als erg prettig ervaren. De manier waarop en de snelheid waarmee we dit als team voor elkaar hebben gebokst gaf veel energie. Bij SPIE werken we wel vaker op die manier, maar dan is het extra fijn als de leverancier, of partner, daar zo lekker in meegaat.
Dit project is gemaakt in samenwerking met Winning Moves, onder licentie van Hasbro.