MVO

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)

Wat is eigenlijk MVO? Er zijn al veel bedrijven die verantwoordelijkheid (willen) dragen voor maatschappelijke problemen zoals luchtvervuiling, klimaatverandering, arbeidsomstandigheden of vergrijzing. Maar ondernemers die een stap verder gaan, streven ernaar een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen.

In onze Missie en Visie zien we het al terug: “Wij ons spannen ons in om al onze werkzaamheden nauwkeurig, betrouwbaar, kosteneffectief, energie efficiënt, kwalitatief hoogwaardig, veilig en milieuverantwoord uit te voeren”.Dat is een hele mond vol, maar wat doet Identity Games nu echt aan MVO?

Logo ICTI

ICTI

Wat betreft onze producten en onze productieprocessen zijn we lid van ICTI. “ICTI Ethical Toy Program Certification requires factories to uphold the following standards to support the rights and well-being of factory workers”. Zo kunnen we er op toezien dat onze producten op een eerlijke manier geproduceerd worden.

Logo JCI

World Clean-up day met Junior Chamber Rotterdam

Op 15 september is het World Clean-up day. Identity Games maakt als partner van JCI Rotterdam deze dag mogelijk. Zo draagt Identity Games ook een steentje bij aan het milieu. JCI (Junior Chamber International) is een wereldwijde netwerkorganisatie van ondernemende mensen tot en met 40 jaar die zich op lokaal, landelijk en internationaal niveau inzetten voor maatschappelijke en zakelijk relevante projecten. JCI is officieel partner van de Verenigde Naties en heeft geen politieke of religieuze achtergrond.

Millenium-doelstellingen

Regeringsleiders van 189 landen hebben in september 2000 de United Nations Millennium Declaration ondertekend. Daarmee verbinden zij zich aan het behalen van acht concrete doelstellingen. Identity Games probeert, door de steun aan WereldOuders, een bijdrage te leveren aan twee van de acht Millennium-doelstelstellingen: Het terugdringen van armoede en het bereiken van een universele basiseducatie voor elk kind.

Logo Wereld Ouders

WereldOuders

Sinds 2014 steunen wij WereldOuders. WereldOuders is actief in Latijns-Amerika en bouwt daar familiehuizen, ziekenhuizen en scholen. Alle kinderen in deze familiehuizen gaan naar school, samen met nog ruim 2.000 kinderen uit arme gezinnen en sloppenwijken. WereldOuders biedt basis-, middelbaar- en meestal ook vakopleidingen aan op het terrein van het familiehuis. Onze oprichter, Albert Meuter, is penningmeester van deze vriendelijke stichting en ziet er mede op toe dat de gelden precies daar terecht komen waar ze het hardst nodig zijn.

Logo Depot

Depot Boijmans van Beuningen

Als creatief bedrijf hebben wij vanzelfsprekend veel affiniteit met kunst en cultuur. En als buurman van het Rotterdamse Boijmans van Beuningen museum, krijgen wij de eer om een echte kunstpuzzel van het nieuwe Depot Gebouw te maken. De puzzel zal straks verkocht worden in de museumwinkel en draagt bij aan de sponsoring van het Depot Gebouw. Depot Boijmans Van Beuningen, zoals de nieuwe naam luidt, is het eerste depot ter wereld dat toegang biedt tot een complete collectie van ongeveer 70.000 objecten, zónder tussenkomst van een conservator. Het 39,5 meter hoge gebouw is een ontwerp van het toonaangevende Rotterdamse architectenbureau MVRDV, onder meer bekend van de Markthal.

Logo Stichting Sint voor ieder Kind

Een Sint voor ieder Kind

Als spellenbedrijf vinden wij natuurlijk dat elk kind recht heeft om te spelen en eigen speelgoed te krijgen. Het Sinterklaasfeest is daar natuurlijk een ultiem voorbeeld van. Het is helaas niet alle kinderen gegeven om in deze Sinterklaasvreugde mee te delen. De financiële situatie van de ouders laat de komst van de Sint niet toe. Met lege schoentjes tot gevolg. “Sint voor ieder Kind” vindt dat Sinterklaas er hoort te zijn voor alle kinderen. Ieder jaar zorgen zij dat duizenden kinderen een echte pakjesavond krijgen. Identity Games doneert elk jaar tientallen dozen met spellen aan deze stichting.

Logo Clini Clowns

25 jaar Clini Clowns en 25 jaar Identity Games

Niet alleen Identity Games bestond in 2017 25 jaar, ook de CliniClowns vierden dat jaar hun 25-jarig jubileum. Daarom heeft Identity Games, exclusief voor dit goede doel, het Rode Neuzen Spel ontwikkeld, waarvan €2,50 van de verkoopprijs naar de CliniClowns gaat. Albert Meuter: “Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) staat bij ons hoog in het vaandel.”

Evenveel mannen als vrouwen

Bij Identity Games maken we geen verschil tussen mannen en vrouwen. In bijna elke functiegroep zijn beiden voor de helft vertegenwoordigd. Volledige gelijkheid tussen mannen en vrouwen, dat is bij ons niet meer dan normaal. Wij hebben ongeveer evenveel mannen als vrouwen in dienst, hanteren een gelijklopende loonpolitiek voor mannen en vrouwen en trachten evenveel mannen als vrouwen te promoveren.

Logo The Global Compact

The United Nations Global Compact

Sinds 1 december 2018 is Identity Games International lid van The United Nations Global Compact. Hiermee maken wij een grote stap in onze Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen doelstellingen (MVO).