Case: Terdege kaartspel als jubileumgeschenk

Terdege Magazine is een Nederlands (christelijk) familiemagazine dat elke twee weken wordt uitgegeven. Het tijdschrift bevat persoonlijke interviews, informatieve artikelen en interessante columns. Het bevat ook persoonlijke verhalen en ervaringen van lezers zelf. De stijl van Terdege Magazine wordt beschreven als fris en puur. Het tijdschrift behandelt een verscheidenheid aan onderwerpen, waaronder het gezinsleven, geloof en cultuur. Verder organiseert Terdege Magazine ook evenementen, podcasts en livestreams, die worden aangekondigd op hun website en sociale mediakanalen.

Neem direct contact met ons op

Wat was het doel van Terdege?

Terdege was op zoek naar een uniek geschenk voor abonnees en medewerkers om het 40-jarige jubileum te vieren. Een gepersonaliseerd spel in thema van het bedrijf was hiervoor de ideale keuze. Na de kennismaking zijn we samen met Terdege gaan kijken naar het doel van het project: het ontwikkelen van een leuk, laagdrempelig spelletje, dat tegelijkertijd ook een kijkje biedt binnen Terdege als bedrijf.

Wat is het resultaat geworden?

Het uiteindelijke resultaat is dan ook iets om trots op te zijn. Een kaartspel helemaal in eigen stijl, zowel binnen als buiten. Inhoudelijk biedt het spel een blik op de levendige werkzaamheden van alle verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Het is een spelletje dat je gemakkelijk mee kan nemen en snel tussendoor even kunt spelen. Het duurt niet al te lang en je kan het met iedereen spelen, met de kinderen, vrienden of met opa en oma.

Klant aan het woord: Marc van der Spek (Klantcontact en Logistiek)

Hoe zijn jullie bij Identity Games terechtgekomen en waarom hebben jullie uiteindelijk voor ons gekozen?

Ik zag een Monopoly spel liggen wat vanuit een bedrijf uitgegeven was op een bureau van een collega van de marketing afdeling. Omdat wij vanuit Erdee Media Groep meerdere merken hebben, dacht ik gelijk aan een variant vanuit het hele bedrijf. Na overleg met de leidinggevende van Marketing hebben wij aan Identity Games gevraagd om langs te komen. De insteek was een Monopoly-spel vanuit het bedrijf (Monopoly werd uiteindelijk lastig omdat er vanuit geloofsovertuigingen en dergelijke veel tegengehouden wordt door Monopoly). Zelf hebben wij gekeken hoe wij een bord of kaartspel in kunnen zetten vanuit onze merken.

Uiteindelijk hadden wij het jubileum van Terdege, dat over ongeveer een jaar zou zijn, als uitgangspunt gebruikt. Hier vonden wij het een uitgelezen mogelijkheid om een kaartspel te maken om te geven aan onze abonnees voor hun trouwe lidmaatschap. Met het Terdege team hebben wij gebrainstormd over de kaarten en met zo’n creatieve groep hadden we de pestkaarten na 1 sessie al af.

Hoe hebben jullie het ontwikkelproces van een spel op maat ervaren?

Een prettig proces was dit, omdat wij zelf de grafische tak in huis hebben, hebben wij dat zelf in eigen beheer gehouden. Met Shannon hebben wij een tijdspad opgesteld. De stansen zijn bij ons aangeleverd en Marthe Kok is direct aan de slag gegaan. Eigenlijk liep dit vloeiend. Het tekenen was wel een uitdaging, maar Marthe heeft in 2 weken alles getekend.

Wat vinden jullie van het eindresultaat?

Supertof om uiteindelijk het spel in handen te hebben, dit heeft Marthe nog meer omdat ze alle kaarten getekend heeft. Kwaliteit is super en wij zijn erg blij met het resultaat.

Zouden jullie ons aanbevelen en wat zou je dan zeggen?

We zouden dat zeker, ook vanuit de kennis die aanwezig is. Verder is het ook belangrijk dat je geen claims krijgt vanuit andere spellen. Daarnaast denk ik dat niemand op een manier de spelregels kan maken zoals Wouter dat bij ons gedaan heeft. Het is echt een vak apart. Wij zouden zeggen dat het bij het ontwikkelen van een leuk spel een top-bedrijf is. Vol met ideeën, tips en ze geven ook tijdig aan als er bepaalde dingen niet mogelijk zijn.

We maakten onder andere spellen voor:

Onze geweldige klanten